Home » Știință » Fizicienii au utilizat, în premieră, antimateria în cadrul unui experiment faimos

Publicat: 19.09.2018
Cercetătorii au realizat un experiment faimos din domeniul fizicii cu ajutorul unui pozitron, antimateria unui electron, una dintre particulele fundamentale.

Experimentul a fost realizat de către cercetătorii din Elveţia şi Italia şi reprezintă bazele unui studiu pentru rezolvarea misterului privind existenţa celor două tipuri de materie din Univers.

Conform Science Alert,  viaţa de zi cu zi este dominată de materie, însă fiecare particulă are un geamăn de antimaterie ce deţine caracteristici asemănătoare, în afară de o încărcătură inversată. Conform Modelului Standard al particulelor fizice, antimateria ar trebui să se supună legilor gravitaţiei în acelaşi mod precum antimateria. O serie de experimente au încercat să compare cele două tipuri de materie în funcţie de această regulă.

În urmă cu 200 de ani, fizicianul Thomas Young a realizat un experiment  privind modul în care lumina străluceşte printr-o fereastră tăiată în mai multe regiuni. Însă Young a adăugat acestui experiment o a doua fereastră paralelă şi a demonstrat, pentru prima dată, că triectoria luminii pe peretele din spatele ferestrei tăiate reprezintă o dovadă a faptului că lumina este realizată din unde ce interferează una cu cealaltă.

În prezent, un alt fizician cunoscut, Richard Feynman, a recreat experimentul lui Young. Particulele precum electronii există sub forma undelor până când sunt măsurate şi amplasate în anumite poziţii. Aşadar, dacă nimeni nu măsoară un electron, acesta poate trece prin ambele fante sub forma unei unde, se poate despărţi, reforma şi interfera cu ele. Pentru a realiza experimentul din prezent, cercetătorii au utilizat pozitroni ce au fost filtraţi dintr-un material radioactiv şi transmişi printr-un interferometru numit Talbot-Lau. Specialiştii au analizat traiectoria undelor pentru a demonstra modul în care fiecare pozitron acţionează sub forma undelor.