Home » Știință » NASA a obţinut prima imagine cu roverul Opportunity ce a devenit inactiv în urmă cu peste 100 de zile

Publicat: 27.09.2018
Într-o imagine obţinută pe 20 septembrie 2018 de către Jet Propulsion Laboratory al NASA poate fi observat roverul Opportunity. Pe 14 iunie, anul acesta, agenţia spaţială anunţa că roverul trece printr-o furtună extremă de praf.

Cu ajutorul noii imagini, cercetătorii NASA au reuşit să localizeze roverul alimentat de lumină solară ce a fost pierdut în urmă cu peste 100 de zile. Conform AFP, până în prezent vehiculul nu a transmis niciun semnal că ar fi încă funcţional.

Mulţumită camerelor cu înaltă rezoluţie de la bordul Mars Reconnaissance Orbiter, roverul Opportunity a putut fi observat în valea Perseverance, pe marginea unui crater uriaş. Opportunity cobora în vale când furtuna de praf a ajuns în regiune. Roverul vechi de 15 ani a trimis ultimul semnal către Pământ pe 10 iunie, după care a intrat în modul de „hibernare” din cauza lipsei luminii solare.

„NASA nu a a primit încă nicio veste despre Opportunity, însă cel puţin l-am putut vedea din nou”, au declarat membrii Jet Propulsion Laboratory. Opportunity şi roverul său geamăn Spirit sunt p pereche de vehicule-robot proiectate de NASA pentru a cerceta suprafaţa lui Marte şi transmiterea datelor către Pământ. Au ajuns pe Planeta Roşie în 2003 în cadrul unei misiuni menită să dureze 90 de zile. Misiunea roverului Spirit a durat de 20 de ori mai mult, până când a rămas blocat în sol moale în 2009, iar misiunea s-a a fost declarată încheiată în 2011. Opportunity a fost activ de 60 de ori mai mult decât perioada programată iniţial.

În urmă cu o lună, NASA a declarat că va încerca la mijlocul lunii octombrie să-l readucă pe Opportunity la viaţă.