Home » Știință » A fost identificată gena disfuncţiei erectile

A fost identificată gena disfuncţiei erectile

Publicat: 10.10.2018
Cercetătorii au identificat o variantă genetică ce este parţial resposabilă pentru disfuncţia erectilă. Descoperirea poate ajuta la crearea unor tratamente mai eficiente, conform specialiştilor.

Bărbaţii care deţin o copie a acestei variante au un risc cu 59% mai mare de dezvoltare a disfuncţiei erecţile. AFP notează că rezultatele au la bază analiza unei baze de date ce conţine 36.649 de pacienţi ai centrului Kaiser Permanente Northern California.

Riscul disfuncţiei erectile apare la unu din cinci bărbaţi, conform unui studiu realizat în 2007, în SUA, dar riscul creşte odată cu vârsta. Aproape o treime din riscurile disfuncţiei erectile sunt asociate factorilor genetici. Conform noului studiu, varianta genetică, descoperită recent, creşte riscul apariţiei afecţiunii cu 2%.

„Ştim că există şi alţi factori precum fumatul, obezitatea, diabetul sau bolile cardiovasculare, iar bărbaţii care încearcă să rezolve aceste probleme pot reduce riscul disfuncţiei erectile”, a declarat Eric Jorgenson, autorul studiului.

„Din cauza faptului că regiunea din genomul uman descoperită recent pare că creşte independent riscul acestei afecţiuni, putem dezvolta noi tratamente ce atacă variaţiile din zona genetică. Acest lucru are potenţialul de a ajuta bărbaţii ce nu răspund tratamentelor existente în prezent”, adaugă Jorgenson.