Home » Știință » Astronomii au detectat peste 100 de exoplanete cu ajutorul telescoapelor spaţiale şi terestre

Publicat: 06.12.2018
O echipă de astronomi a utilizat telescoape spaţiale şi terestre cu ajutorul cărora au descoperit peste 100 de planete extrasolare, în decursul a doar trei luni. Planetele sunt diverse şi ar putea juca un rol important în dezvoltarea domeniului cercetării exoplanetelor şi a vieţii din univers.

Exoplanetele sunt corpurile spaţiale ce se învârt în jurul altei stele decât Soarele. Acestea au atras atenţia cercetătorilor în ultimii ani. Conform Science Daily, la baza succesului acestei descoperiri stă Telescopul Spaţial Kepler, ce a fost lansat în 2009. În urma unei defecţiuni din 2013, Kepler a fost înlocuit de o altă misiune numită Kepler 2

Atunci când o planetă trece prin faţa stelei sale, lumina emisă de către stea se diminuează. Cu ajutorul acestei metode, Kepler a descoperit o mulţime de exoplanete, însă diminuarea luminii poate fi provocată de alte aspecte. Aşadar, confirmarea faptului că exoplanetele provoacă acest fenomen este extrem de importantă. O echipă de cercetători din cadrul Universităţii din Tokyo a analizat 227 de posibile exoplanete descoperite de Kepler 2 cu ajutorul telescoapelor spaţiale şi terestre. Ei au confirmat existenţa a 104 dintre ele. Şapte dintre ele au o perioadă de orbită extrem de scurtă, mai mică de 24 de ore. Procesul de formare a exoplanetelor cu o astfel de orbită este încă neclar.

Studiile ulterioare asupra acestor exoplanete ar putea ajuta la observarea proceselor ce stau la baza formării lor. De asemenea,  specialiştii au confirmat că exoplanetele au o masă redusă, nefiind de două ori mai mare decât cea a Pământului.

Au fost descoperite 95 de exoplanete noi în afara Sistemului Solar