Home » Știință » Cercetătorii sunt aproape de a găsi un remediu eficient pentru malarie

Cercetătorii sunt aproape de a găsi un remediu eficient pentru malarie

Publicat: 11.12.2018
În căutarea metodelor mai eficiente împotriva malariei, o echipă internaţională de cercetători explorează o abordare care a fost puţin luată în considerare: omorârea paraziţilor în ficat, înainte ca boala să apară.

„Este foarte dificil să lucrezi la nivelul ficatului”, a precizat Elizabeth Winzeler, profesoară de farmacologie la University of California San Diego School of Medicine. „Am căutat tratamente împotriva malariei”, a adăugat aceasta.

În ultimul studiu, publicat în jurnalul Science, savanţii au disecat vsute de mii de ţânţari pentru a înlătura paraziţii din ei, scrie Medical Xpress.

Fiecare parazit a fost apoi izolat într-un într-un tub şi tratat cu un compus chimic diferit, realizându-se 500.000 de experimente. Astfel, savanţii au găsit că anumite molecule sunt capabile să omoare paraziţii.

După şase ani de studii, au fost identificate 631 de molecule candidat pentru un vaccin care ar permite organismului să producă anticorpi.

Malaria este cauzată de un parazit minuscul, numit Plasmodium. Ţânţarii femelă transmit parazitul atunci când muşcă oamenii pentru a lua sânge (masculii nu muşcă). Apoi, parazitul ajunge în ficat unde se înmulţeşte. După câteva săptămâni, populaţia explodează şi paraziţii ajung şi în sânge. În acest stadiu, apar febra, durerile de cap şi dureri musculare, urmate de transpiraţie rece şi frisoane. Fără tratament, pot apărea anemia, dificultăţile de respiraţie şi chiar moartea, în cazul speciei Plasmodium falciparum, care este dominantă în Africa.

Studiul publicat recent oferă „o cale promiţătoare, pentru că anticorpii durează câteva luni”, a precizat Jean Gaudart, profesor la University Aix-Marseille. Acum, cercetătorii trebuie să determine care dintre cele 631 de molecule identificate au o şansă reală de a elimina acest flagel.

O specie de ţânţari purtători de malarie a fost nimicită cu ajutorul modificării genetice