Home » Știință » A fost inventat un metamaterial care poate revoluţiona o serie lungă de domenii industriale: din moale devine dur doar într-o clipă

Publicat: 11.12.2018
Metamaterialul, o structură sintetică realizată pentru a se comporta în moduri diferite faţă de materialul obişnuit, este compus dintr-o reţea rectangulară de tuburi din plastic umplute cu un fluid care devine mai vâscos sub influenţa unui câmp magnetic, ducând la întărirea tuburilor. Materialul poate duce la crearea unor roboţi mai adaptabili şi a armurii.

Studiul a fost descris pe larg recent în revista Science Advances.

Cristopher Spadaccini, inginer în ştiinţa materialelor la Lawrence Livermore National Laboratory din California, şi colegii săi au printat 3D „zăbrele” compuse din tuburi din plastic lungi de 5 milimetri şi le-au injectat cu un amestec de mici particule din fier şi ulei. În absenţa unui câmp magnetic, microparticulele din fier au rămas împrăştiate la întâmplare în ulei, astfel că lichidul era subţire. Dar în apropierea unui magnet, aceste microparticule de fier se aliniază în lanţuri de-a lungul câmpurilor magnetice, făcând fluidul mai vâscos şi structura mai dură, scrie Science News.

O bucată solidă umplută cu microparticule din fier ar fi grea şi costisitoare. Construirea structurilor tubulare care sunt în mare parte spaţiu gol fac ca acest material să fie versatil şi mai uşor, a precizat Julie Jackson, inginer la Lawrence Livermore.

Cercetătorii au testat „unităţi celulare” individuale ale noului metamaterial, observând, sub acţiunea unui câmp magnetic, o creştere a durităţii cu 62%.

Materialele care devin mai moi sau mai dure la cerere pot fi folosite pentru realizarea obiectelor care să fie mai rezistente la impact.

Un nou material uimitor creat de o româncă poate obţine electricitate din corpul uman