Home » Știință » Aceasta ar putea fi prima imagine cu naşterea unei găuri negre

Aceasta ar putea fi prima imagine cu naşterea unei găuri negre

Publicat: 14.01.2019
Astronomii afirmă că au înregistrat, pentru prima oară, momentul naşterii unei găuri negre. Un telescop extrem de puternic a surprins, în vara anului 2018, fenomenul de 100 de ori mai luminos decât o supernovă.

Cercetătorii susţin că imaginea spectaculoasă a fost observată la 200 milioane de ani lumină de Pământ. Conform Mail Online, oamenii de ştiinţă ce au observat fenomenul, în timp real, sunt intrigaţi de ceea ce ar putea fi cu adevărat.

Cercetătorii au observat că particulele din obiect zburau cu 29.000 de kilometri pe secundă, o zecime din viteza luminii. Astronomii au oferit obiectului misterios porecla „the Cow” („vaca”) ce este o prescurtare a întregului nume ştiinţific – AT2018cow.

Unul dintre telescoapele aflate în Hawaii a înregistrat lumina puternică pe 17 iunie 2018. Aceasta a fost asemănătoare cu o supernovă, o explozie bruscă a unei stele masive ce ajunge în ultima etapă a existenţei, ce duce la formarea unei găuri negre sau a unei stele neutronice.

Credit- Universitatea Northwestern/Raffaella Margutti

„Am crezut iniţial că ceea ce am observat este o supernovă. Dar observaţiile pun la îndoială noţiunile actuale privind moartea unei stele. Credem că > reprezintă formarea unei găuri negre sau a unei stele neutronice”, a declarat dr. Raffaella Margutti din cadrul Universităţii Northwestern din SUA.

„Ştiam din teorie că găurile negre şi stelel neutronice se formează atunci când o stea moare, dar cele două obiecte nu au fost observate niciodată chiar în momentul în care se formează”, a adăugat ea.

În aproximativ 16 zile de la apariţie, obiectul a emis mare parte din energia sa. Într-un univers în care unele fenomene durează de la milioane la miliarde de ani, două săptămâni este practic cât ai clipi.

Specialiştii au analizat şi compoziţia chimică a „Vacii” şi au descoperit dovezi clare ale existenţei heliului şi hidrogenului, ce apar în cazul obiectelor compacte.

Fenomen surprinzător detectat în jurul unei găuri negre

Cum se formează o gaură neagră?

NASA a descoperit cea mai tanara gaura neagra din Univers… sau nu!

TON 618, cea mai mare gaură neagră descoperită până acum