Home » Știință » Bacteriile moarte absorb antibioticul pentru a permite celorlalte să supravieţuiască

Publicat: 08.02.2019
Bacteriile au multiple strategii prin care supravieţuiesc antibioticelor: dezvoltă rezistenţă la medicamente, îşi întârzie creşterea sau se protejează cu un biofilm. Noi rezultate arată că acestea au dezvoltat o nouă capacitate, se autosacrifică.

În cadrul unei populaţii de bacterii E.coli tratate cu o moleculă antimicrobiană specifică, cercetătorii Universităţii Princeton au descoperit că celulele ce mureau absorbeau o cantitate uriaşă de antibiotic, astfel celelalte bacterii puteau supravieţui şi creşte în continuare. Cercetătorii au creat o versiune modificată, fluorescentă, a antibioticului, scrie Phys.

Urmărirea mişcării moleculelor fluorescente prin populaţia de bacterii arată faptul că antibioticul se acumula într-un subset de celule moarte. Modelul creat de profesorul de inginerie mecanică şi aerospaţială Andrej Kosmrlj, din cadrul Universităţii Princeton, descrie dinamica populaţiilor de bacterii în cadrul diferitelor concentraţii de antimicrobial.

Credit: Beatrice Trinidad

„Am realizat o observaţie surprinzătoare a concentraţiei inhibatoare de peptide antimicrobiene în funcţie de numărul de bacterii”, a declarat Kosmrj.