Home » Știință » ADN-ul sintetic cu patru baze adiţionale, creat în premieră de cercetători

ADN-ul sintetic cu patru baze adiţionale, creat în premieră de cercetători

Publicat: 25.02.2019
Pământul conţine o multitudine de forme de viaţă, dar biologia umană rămâne însă singulară, momentan nu există referinţe privind existenţa unei forme de viaţă bazată pe un ADN diferit de al nostru.

O cercetare finanţată de NASA şi condusă de către Foundation for Applied Molecular Evolution din Statele Unite a dus la crearea unui noiu tip de ADN cu dublu helix, un tip ce conţine patru noi baze nucleotide.

Noul tip a fost denumit ADN hachimoji şi include două noi perechi ce au fost adăugate adeninei (A), timinei (T), guaninei (G), şi  citozinei (C). Studiul doreşte să extindă reţeta obişnuită a naturii genetice, scrie Science Alert. „Prin analizarea rolului formei, mărimii şi structurii din ADN-ul hachimoji, studiul ne oferă noi informaţii enefice pentru înţelegerea tipurilor de molecule ce ar putea stoca informaţiile în cazul vieţii extraterestre de pe alte planete”, a declarat chimistul Steven Benner.

Noile coduri, etichetate P, B, Z, şi S au la bază acelaşi tip de molecule cu bază azotată precum cele din prezent, clasificate ca purine şi pirimidine. În mod similar şi acestea crează legături de hidrogen pentru a forma propriile lor perechi de bază: S-B şi P-Z.

Diferenţa este că noile „litere” introduc zeci de noi parametri chimici structurii cu dublu helix ce poate afecta modul în care îşi modifică forma.

Studiul ADN-ului străvechi. Ce s-a descoperit până acum şi de ce nu se poate răspunde (încă) la marea întrebare „Cine suntem?”

Editarea genetică a oamenilor poate deveni sigură cu ajutorul unei inovaţii în instrumentul CRISPR

Rezultat surprinzător: savanţii au descoperit un proces celular care opreşte cancerul de la rădăcini

De ce cancerul cardiac apare extrem de rar?