Home » Știință » Cu noile fotografii, se confirmă că Ultima Thule este un obiect cosmic foarte bizar

Publicat: 02.03.2019
Cele mai detaliate fotografii de până acum a corpului cosmic Ultima Thule au ajuns pe Pământ şi duc la adâncirea misterului lumii îndepărtate şi reci.

Noile fotografii publicate pe 22 februarie arată Ultima Thule (numele său oficial 2014 MU69) în cel mai mare detaliu, capturând trăsături inelare şi adâncituri întunecate, a căror origine rămâne o enigmă, scrie Live Science.

„Fie că aceste gropi sunt cratere produse de impacturi, structuri de sublimare, de prăbuşire sau altceva este un subiect dezbătut de echipa noastră de cercetători”, a precizat John Spencer, director de proiect de la SwRI (Southwest Research Institute) din Boulder, Colorado.

Noile imagini au o rezoluţie de circa 33 de metri per pixel, fiind imaginile cu cea mai mare rezoluţie realizate de New Horizons. Fotografiile au fost făcute la doar şase minute şi jumătate înainte de ajungerea la cea mai mică distanţă de corpul cosmic. La acel timp, New Horizons era la 6.628 de kilometri de Ultima Thule şi la aproximativ 6,6 miliarde de kilometri de Pământ. Cea mai mică apropiere a lui New Horizons de Ultima Thule a fost la circa 3.500 de kilometri.

„Obţinerea acestor imagini a necesitat cunoaşterea precisă, punct cu punct, unde se află atât New Horizons cât şi Ultima Thule, în timp ce treceau una pe lângă alta la viteze de peste 51.000 de km/h în lumina slabă din Centura Kuiper, la 1,5 miliarde de kilometri dincolo de Pluto. A fost o observaţie mai dificilă decât orice am încercat în survolarea lui Pluto în 2015”, a precizat Alan Stern, tot de la SwRI, investigator principal al misiunii.

New Horizons este în condiţii bune de funcţionare şi are suficient combustibil pentru a survola un obiect şi mai îndepărtat, dacă NASA va fi de acrod cu continuarea misiunii.

Imaginile de ”la revedere” a lui Ultima Thule intrigă savanţii. ”Până acum, nu am mai văzut un asemenea obiect care să orbiteze Soarele” – VIDEO