Home » Știință » Câmpul magnetic al Soarelui este mai puternic decât se credea anterior

Câmpul magnetic al Soarelui este mai puternic decât se credea anterior

Publicat: 07.04.2019
Studiile recente asupra Soarelui au scos la iveală ceva neaşteptat: câmpul magnetic este chiar mai puternic decât s-a considerat anterior.

Măsurarea câmpului magnetic din buclele de material care ies din Soare a fost dificilă din cauza interferenţelor cu atmosfera terestră. Dar o echipă condusă de David Kuridze, de la Aberystwyth University din Marea Britanie, a fost norocoasă atunci când a observat o flacără mare pe care Soarele a emis-o pe 10 septembrie 2017, scrie Fox News.

Cercetătorii au observat-o cu ajutorul Solar Telescope de la Roque de los Muchachos Observatory din La Palma, din Insulele Canare. Telescopul este unul extrem de puternic, dar orizontul său permite cercetătorilor să examineze doar 1% din suprafaţa Soarelui într-un anumit moment. Din fericire, echipa se uita exact în locul care trebuia, atunci când a erupt flacăra solară, permiţându-le măsurarea forţei câmpului magnetic din atmosferă.

Noua descoperire poate ajuta savanţii să înţeleagă mai bine ce se întâmplă în coroana solară, partea supraîncălzită a Soarelui care este vizibilă oamenilor doar în timpul unei eclipse totale de Soare.

„Tot ceea ce se întâmplă în atmosfera externă a Soarelui este dominat de câmpul magnetic, dar avem puţine măsurători ale forţei lui şi caracteristicile spaţiale. Aceştia sunt parametri esenţiali, cei mai importanţi pentru fizica coroanei solare. Este ca şi cum ai încerca să înţelegi climatul Pământului fără să putem măsura temperatura la varii regiuni geografice”, a precizat Kuridze.

”Aventurile” lui Jupiter prin Sistemul Solar. Cum a migrat planeta de la începutul formării sale, conform unor rezultate surprinzătoare