Home » Știință » O descoperire uriaşă a cercetătorilor poate duce la crearea medicamentelor care să oprească cancerul

Publicat: 08.06.2019
O echipă de cercetători de la Dartmouth College, din SUA, a dezvoltat o nouă strategie pentru descoperirea şi dezvoltarea unor medicamente care pot fi folosite în producerea de terapii ţintă împotriva unor boli precum cancerul sau neurodegenerarea, potrivit unui studiu publicat în Nature Communications.
Există, de asemenea, speranţe că acest proces va ajuta la producerea la scară largă de noi medicamente.

Noua tehnică foloseşte o nouă variantă de sinteză pentru o clasă de compuşi organici denumiţi terpenoide tetraciclice. Aceşti compuşi sunt responsabili pentru mai mult de 100 de medicamente aprobate în SUA şi sunt consideraţi cea mai de succes clasă de produse naturale de inspiraţie în medicamente.

„Până acum, nu a existat nimic asemănător pentru descoperirea şi dezvoltarea medicamentelor”, a afirmat Glenn Micalizio, profesor de Chimie la Dartmouth, citat de Phys. Potrivit acestuia, noua strategie poate reprezenta o nouă tehnologie în industria farmaceutică.

Procesul combină două noi reacţii chimice care stabilesc legături între atomii de carbon cu o reacţie de formare a inelului centrat pe metal, dezvoltată de asemenea de Micalizo.

Noua tehnică permite unificarea blocurilor moleculare pe o rută către un schelet terpenoid în doar câteva transformări chimice. Rezultatul este o metodă eficientă şi flexibilă unică pentru descoperirea medicamentelor în această zonă a produselor naturale.

Combinate, aceste reacţii permit explorarea domeniilor chimiei organice pentru crearea de compuşi farmaceutici eficienţi.

Munca iniţială a cercetătorilor a dus deja la descoperirea a ceea ce poate fi cel mai puternic şi selectiv modulator al receptorului beta estrogen, un receptor hormonal nuclear care este de mare interes în industrie ca terapie ţintă pentru o gamă variată de boli.

Pentru a demonstra valoarea acestei tehnicii, studiul descrie descoperirea unei molecule care este selectiv toxică pentru glioblastom, o tumoare cerebrală agresivă şi mortală, în timp ce are un efect redus asupra celulelor neurale ne-canceroase umane şi asupra astrocitelor umane.

Echipa derulează în prezent testarea in vivo a noului agent terapeutic, precum şi dezvoltarea aspectelor chimice ale platformei tehnologice emergente, vizând descoperirea unor noi terapii cu indicaţii largi, precum neurodegenerarea, neuroinflamaţia şi o gamă largă de tumori maligne.