Home » Stiinta » Un compus din canabis poate avea aplicaţii împotriva bacteriilor rezistente la antibiotice

Autor: Adrian Popovici 06.29.2019
Cannabidiolul, unul dintre compuşii care pot fi identificaţi în plantele de canabis, dar care nu are efect halucinogen, are aplicaţii în lupta împotriva bacteriilor rezistente la antibiotice.

În timpul Conferinţei Anuale a Societăţii Americane pentru Microbiologie, Mark Blaskovich, chimist de la Universitatea Queensland, a descris efectele remarcabile ale cannabidiolului (CBD), un extract din canabis, în eradicarea unei game largi de bacterii, notează Futurism.

Dr. Blaskovich a descoperit, în cadrul studiului său, că o formă sintetică de cannabidiol este capabilă să distrugă câteva tipuri periculoase de bacterii, printre care stafilococul auriu şi chiar bacteriile care cauzează pneumonie.

Oamenii de ştiinţă au concluzionat că cannabidiolul este eficent în lupta împotriva bacteriilor Gram-pozitive, acele bacterii care au un perete celular mai gros, dar nu şi împotriva bacteriilor Gram-negative. Acestea din urme fiind, în general, mai rezistente la antibiotice.

Munca depusă de dr. Blaskovich este promiţătoare, dar trebuie privită cu rezerve atunci când îi sunt luate în calcul aplicaţiile. Momentan, studiile sale se află în fază inţială, nefiind trecute prin procesul de peer review sau publicate într-un jurnal ştiinţific. De asemenea, până acum nu s-a aflat care este motivul pentru care cannabidioulul este capabil în distrugerea bacteriilor.

„Mai este nevoie de multă muncă pentru a demonstra că cannabidiolul se poate dovedi eficient în tratarea infecţiilor serioase în cazul oamenilor”, a declarat dr. Blaskovich. De asemenea, el mai adaugă că „ar putea fi foarte periculoasă folosirea cannabidiolului în locul unor antibiotice testate”.