Home » Știință » Impossible Foods, compania care a creat burgerul fără carne, experimentează alternative pentru carnea de peşte

Publicat: 18.07.2019
Pentru a proteja mediul înconjurător, dar şi pentru a asigura necesarul de hrană pentru generaţiile viitoare, oamenii de ştiinţă lucrează pentru crearea unor înlocuitori ai cărnii.

Impossible Foods este compania care a reuşit să creeze un paradox culinar, burgerul din carne care nu are carne. Şi, deşi la prima vedere poate suna bizar, această companie pare să se orienteze spre necesarul de hrană al viitorului, căutând şi producând alternative pe bază de plante la carnea pe care o consumăm în prezent în viaţa de zi cu zi.

Recent, unele rapoarte sugerează că după Impossible Burger, burgerul care foloseşte „carne” din plante, Impossible Foods se orientează şi spre piaţa cărnii de peşte. Speculaţiile legate de produsele la care lucrează această companie includ un subtitut pe bază de plante sau chiar carnea de peşte crescută în laborator, notează Futurism.

Înlocuirea peştelui cu un substitut la scară largă ar putea reprezenta o veste bună pentru peşti şi pentru ecosistemele în care aceştia se află. Modul extensiv în care pescuitul este practicat în prezent duce la scăderea populaţiilor globale de peşte precum şi poluarea zonelor de pescuit.

Deşi poate părea o ideea bună din punct de vedere al stabilizării ecosistemelor şi al grijii faţă de natură, unele voci ridică problema cererii pentru produse din carne artificială de peşte. Plecând de la situaţia cărnii de burgeri artificiale, concluzia pe care unii o trag este că carnea artificală de peşte nu va reprezenta un succes comercial. De ce? Deoarece mare parte din publicul interesat de carnea roşie artificială este format din persoane care se tem de faptul că consumul unei astfel de cărni poate conduce la apariţia cancerului. În ceea ce priveşte consumul de peşte nu există o astfel de temere.

Tom Rees, expert în industria alimentară, explică: „Mulţi indivizi vor spune că consumul de carne roşie creşte riscul de cancer”. El mai adaugă: „Nu există un astfel de echivalent pentru peşte”.