Home » Știință » A fost surprinsă prima fotografie a fenomenului de inseparabilitate cuantică

A fost surprinsă prima fotografie a fenomenului de inseparabilitate cuantică

Publicat: 17.07.2019
Inseparabilitatea cuantică este un fenomen care apare atunci când stările cuantice a două sau mai multe particule sunt conectate.

În premieră, oamenii de ştiinţă au reuşit să surpindă cu ajutorul unei camere foto doi fotoni aflaţi într-o stare de inseparabilitate cuantică. Cei doi fotoni astfel legaţi răspund instantaneu la schimbările produse asupra celuilalt, chiar şi dacă sunt separate de distanţe mari, notează Futurism.

Fotografierea fenomenului cuantic nu s-a dovedit a fi o sarcină uşoară pentru oamenii de ştiinţă de la Universitatea Glasgow. Pentru a realiza asta, cercetătorii au folosit o cameră care poate surpinde 40.000 de cadre pe secundă într-un sistem fizic experimental care se afla la o temperatură de -30 de grade Celsius şi în întuneric. După ce au reuşit să obţină aceste condiţii, oamenii de ştiinţă au trebuit să sorteze cele 40.000 de cadre obţinute pentru a obţine unul în care inseparabilitatea cuantică a fost surpinsă.

„Imaginea pe care am reuşit să o obţinem reprezintă o reprezentare elegantă a unuia dintre fenomenele fundamentale ale naturii”, explică Paul-Antoine Moreau de la Universitatea Glasgow.

Această reuşită ar putea reprezenta o oportunitate de îmbunătăţire a tehnologiei computerelor cuantice, explică oamenii de ştiinţă.