Home » Știință » ”Deghizarea” citostaticelor drept grăsimi poate creşte eficienţa acestora

”Deghizarea” citostaticelor drept grăsimi poate creşte eficienţa acestora

Publicat: 20.07.2019
Oamenii de ştiinţă lucrează la o modalitate prin care să „deghizeze” citostaticele drept grăsimi care să fie absorbite de tumori.

O echipă de cercetători de la Universitatea Northwestern din Statele Unite a lucrat la o modalitate prin care să înlăture o parte dintre efectele secundare ale chimioterapiei. Astfel, oamenii de ştiinţă au creat un sistem prin care citostaticele să fie aborbite de către tumori într-un mod asemănător grăsimilor, notează Medicalxpress.

Soluţia găsită de către cercetători implică folosirea unui acid gras, acesta având rolul de a „camufla” citostaticele atunci când sunt introduse în corp. Din acest punct, compusul format din citostatice şi acizi graşi este transportat de către albumină în întregul corp, inclusiv către tumori. Receptorii celulelor recunosc grăsimile şi proteinele, permiţând trecerea compusului în interiorul maselor tumorale.

„Principiul de bază e să deghizăm citostaticele drept grăsimi pentru a putea penetra celulele”, a declarat Nathan Gianneschi, cercetătorul-şef al acestui proiect.

În cadrul studiului efectuat de către oamenii de ştiinţă de la Universitatea Northwestern, au fost folosite o serie de citostatice care au aprobarea pentru tratarea cancerului din partea FDA, agenţia americană care se ocupă de reglementarea medicamentelor. După ce au folosit acizi graşi pentru a ascunde respectivele citostatice, cercetătorii au administrat respectivul compus într-un animal model. Studiul a atătat eficienţa acestui tip de administrare a medicaţiei în cazul a trei tipuri de cancer: osos, pancreatic şi de colon.