Home » Știință » Persoanele care fac în jur de 9.000 de paşi pe zi prezintă un risc mai mic de Alzheimer

Publicat: 22.07.2019
Un nou studiu susţine că activitatea fizică poate influenţa evoluţia maladiilor neurodegenerative.

În cadrul unui studiu recent, o echipă de cercetători a identificat o corelaţie între activitatea fizică şi evoluţia demenţei. Astfel, ei susţin că persoanele care fac în jur de 9.000 de paşi pe zi prezintă un risc mai scăzut de Alzheimer, notează Independent.

Studiul efectuat de către o echipă de cercetători de la Spitalul General din Boston în cadrul Studiului Îmbătrânirii Creierului al Universităţii Harvard a avut un eşantion de 182 de persoane, cu vârste de peste 73 de ani. Acest studiu s-a întins pe opt ani şi a inclus indivizi care prezentau un nivel crescut al proteinei b-amiloid. Această proteină este asociată de alte studii cu o predispoziţie crescută de dezvoltare a Alzheimer.

Participanţilor li s-a cerut să aibă în posesia lor pedometre, care să contorizeze numărul de paşi făcuţi zilnic. După ce au analizat datele colectate de la participanţi, oamenii de ştiinţă au aflat că aceia care făceau peste 8,900 prezentau un risc semnificativ mai scăzut de a face această boală.

„Efecte benefice au fost identificate chiar şi în cazul persoanelor care au un nivel scăzut de activitate fizică; totuşi, cele mai bune rezultate au fost identifcate în cazul persoanelor care făceau în jur de 8.900 de paşi”, explică dr. Reisa Sperling, co-autoare a studiului.

Jasmeer Chhatawal de la Departamentul de Neurologie al Spitalului General Massachusetts, co-autor al studiului, explică: „Una dintre cele mai importante concluzii ale studiului nostru a fost că un nivel ridicat de activitate fizică nu doar că are efecte pozitive asupra încetinirii degradării cognitive, dar, de asemenea, ajută şi la încetinirea diminuării masei cerebrale în cazul indivizilor care prezintă un nivel crescut al proteinei b-amiloid”.

6 semne timpurii ale demenţei

Mergi încet? Rişti să suferi de demenţă la bătrâneţe!

O nouă boală este confundată adesea cu Alzheimerul. Ce este encefalopatia limbic-predominantă asociată vârstei?

O nouă abordare în cazul bolii Alzheimer duce la un remediu promiţător care poate restaura funcţia memoriei