Home » Știință » Misiune îndeplinită! LightSail 2, prima navă care se deplasează prin spaţiu folosind doar lumina solară

Publicat: 02.08.2019
Lansarea unei nave care să folosească lumina solară în locul combustibilului a fost visul lui Carl Sagan din 1976.

În timpul unui interviu din anul 1976, Carl Sagan, fondator şi primul preşedinte al Societăţii Planetare (The Planetary Society), vorbea despre o metodă inedită de propulsie pentru navele spaţiale, mai exact captarea luminii solare cu ajutorul unor pânze speciale.

După un deceniu de eforturi , experimente şi şapte milioane de dolari, Societatea Planetară a reuşit să producă un prototip funcţional: LightSail2. Această navetă are dimensiuni reduse şi foloseşte lumina solară într-un mod unic în comparaţie cu alte vehicule alimentate de energia solară. Această navetă foloseşte energia cinetică a particulelor solare pe care o captează cu ajutorul pânzelor.

„Suntem încântaţi să anunţăm succesul misiunii LightSail2”, explică Bruce Betts, managerul acestui program spaţial şi cercetător-şef al Societăţii Planetare, notează Science Alert.

„Criteriile noastre au inclus demonstrarea capacităţii de a folosi lumina solară pentru propulsie şi schimbarea orbitei acesteia, un lucru care nu a mai fost realizat până acum”.

LightSail2 a zburat în spaţiu pentru mai bine de o lună de la lansarea realizată de SpaceX. Iar în urmă cu două săptămâni, echipa care se ocupă de controlul acestei misiuni a decis deschiderea pânzelor, care s-a dovedit un succes.

„Învăţăm foarte multe de la LightSail2 în aceste momente”, a declarat Bill Nye, preşedintele Societăţii Planetare. „În alte cuvinte, deşi am declarat misunea un succes şi am realizat deja ce ne-am propus, LightSail2 va zbura pentru cel puţin încă un an. Vom învăţa foarte multe despre controlul acestor tipuri de navete şi despre performanţa acestor pânze în următoarele luni”, a mai adăugat acesta.