Home » Știință » PERSEIDE 2019. Astăzi are loc cea mai spectaculoasă ploaie de meteori. Cum o poţi vedea

Publicat: 12.08.2019
Ploaia de meteori Perseide este în plină desfăşurare şi va fi vizibilă şi pe cerul din România, în noaptea de 12 spre 13 august (luni noaptea), respectiv 13 spre 14 august (marţi noaptea).

Roiul Perseidelor a început în 17 iulie şi va dura până în 24 august, însă momentul maxim va avea loc în noaptea de 12 spre 13 august, respectiv 13 spre 14 august.

PERSEIDE 2019. Cea mai bună perioadă de observare a ploii este după miezul nopţii, până dimineaţa, conform Astro-Urseanu

Apogeul Perseidelor din 2019 are loc când Luna va fi cu două zile înainte de maximul fazei de Lună Plină, astfel că lumina puternică generată pe parcursul nopţii de satelitul nostru natural va afecta vizibilitatea ploii de meteori.

Potrivit astronomilor, orice meteor a cărui traiectorie inversă ajunge în constelaţia Cassiopeia (între Cassiopeia şi Perseu), în partea de nord-est a cerului (imaginea de mai jos), este o „perseidă”.

PERSEIDE 2019. Fenomenul se produce deoarece în această perioadă Pământul trece prin coada cometei 109P/Swift-Tuttle. Cometa este considerată cel mai mare obiect, cunoscut, ce trece repetat pe lângă Pământ, nucleul său având o lăţime de 26 de kilometri.

Obiectul a mai trecut pe lângă Pământ, în timpul orbitei sale în jurul Soarelui din 1992, iar următoarea întâlnire va avea loc în 2126.

Cum poţi urmări noaptea Perseidelor din 2019

Acest fenomen al Perseidelor nu poate fi considerat o ploaie de stele. În timpul unei ploi de stele, pe cer pot fi observate câteva mii de meteori pe oră.

Cum curentul de meteori este cel mai bogat în privinţa numărului, roiul Perseidelor lansează circa 150 de meteori pe oră, care au fiecare o viteză de circa 59 km/s, pentru a observa aceste stele căzătoare ce par că vin din constelaţia Perseus nu este nevoie de niciun instrument astronomic, doar ochiul liber adaptat la lumina scăzută a nopţii. De obicei, ochiul uman are nevoie de 30 de minute pentru a se adapta întunericului. Locurile cu cer curat (de la ţară sau de la munte), departe de luminile parazite, cum sunt cele din oraşe, sunt ideale pentru a observa Perseidele în 2019.

Fenomenul Orionide, spectaculoasa ploaie de meteori