Home » Știință » Galaxiile primordiale au produs mai multe stele decât se credea iniţial

Galaxiile primordiale au produs mai multe stele decât se credea iniţial

Publicat: 16.08.2019
Galaxiile folosesc hidrogenul pentru a forma noi stele, dar, din cauza super încălzirii gazului şi exploziilor unor supernove, procesul de formare poate fi încetinit.

În ceea ce priveşte formarea stelelor, astronomii şi astrofizicienii au căzut de accord că galaxiile folosesc hidrogenul pentru a da naştere unor noi generaţii de stele. Totuşi, un punct care se află în continuarea în dezbatere este legat de eficienţa cu care apar noi stele. Astfel, oamenii de ştiinţă teoretizează că formarea stelelor era mai lentă în glaxiile primordiale. Totuşi, un studiu în care au fost simulate formarea şi evoluţia a peste opt milioane de galaxii a ajuns la o concluzie diferită, notează Futurism

Teoria mainstream asupra cărei există un consens este că, în galaxiile primordiale, formarea stelelor nu era un proces la fel de eficient, în comparaţie cu alte perioade din istoria Universului, cauzele fiind multiple. Pe de o parte, cel mai important impediment pare a fi legat de temperatura norilor de hidrogen din care se formează stelele, o temperatură prea mare, întreţinută de emisiile de enrgie ale găurilor negre. O altă cauză care este luată în calcul este prezenţa materiei întunecate, care, de asemenea, nu permite atomilor să atingă o temperatură mai scăzută.

„Dacă ne-am întoarce în primele epoci ale Universului, presupunem că materia densă ar fi mult mai densă, astfel, gazele prezente ar deveni din ce în ce mai fierbinţi”, explică cercetătorul Peter Behroozi. „Aceasta (n.r. o temperatură prea mare a hidrogenului) e o veste proastă pentru formarea stelelor, încât am teoretizat că multe dintre galaxii ar fi trebuit să se oprească din formarea stelelor în urmă cu multă vreme”, a mai adăugat acesta.

Folosind un supercomputer, oamenii de ştiinţă au rulat simulările evoluţiei a opt milioane de universuri care adăpostesc peste 12 milioane de galaxii, plecând de la asumpţiile teoriilor actuale. Totuşi, atunci când au intervenit astfel încât unele universuri să aibă galaxii primordiale care produc mai multe stele, oamenii de ştiinţă au ajuns la concluzia că acestea seamănă foarte mult cu Universul nostru.

Ce înseamnă asta? Oamenii de ştiinţă explică faptul că această constatare înseamnă că ei trebuie să îşi regândească teoriile şi să ia în calcul faptul că s-au născut mai multe stele în galaxiile primordiale.

Astronomii au realizat o descoperire care schimbă modul în care studiem stelele: proprietatea surprinzătoare a acestora