Home » Știință » NASA este cu un pas mai aproape de tehnologia realimentării cu combustibil în spaţiu

Publicat: 21.08.2019
Oamenii de ştiinţă de la NASA au testat recent unul dintre cele trei instrumente destinate realimentării cu combustibil în spaţiu.

În ceea ce priveşte misiunile şi lansările spaţiale, combustibilul joacă un rol extrem de important. De calitatea şi manevrarea acestuia cu atenţie depinzând chiar integritatea unei rachete şi chiar, în unele cazuri,  siguranţa unui echipaj uman.

În acest moment, realimentarea rachetelor care au misiuni în spaţiul cosmic se realizează prin ataşarea la Staţia Spaţială Internaţională. Pe viitor, capacitatea de a alimenta în spaţiu, fără a mai fi necesară cuplarea la habitatul spaţial, se poate dovedi vitală pentru succesul misunilor de explorare spaţială viitoare.

Pregătindu-se pentru un astfel de scenariu, NASA a început proiectarea unor sisteme care să permită o astfel de manevră şi, de curând, a testat Robotic Refuelling Mission 3 în afara Staţiei Spaţiale Internaţionale. Această instalaţie a reuşit să ataşeze un adaptor special care poate rezista trecerii metanului, oxigenului sau a hidrogenului super reci prin interiorul său către un alt rezervor de combustibil, notează Futurism.

Oamenii de ştiinţă şi inginerii agenţiei spaţiale nord americane au ţinut să sublinieze faptul că transferul dintr-un rezervor în alt rezervor a combustibililor la temperaturi extrem de mici implică riscul ca mărirea temperaturii să ducă la evaporarea acestora. NASA a aflat asta ca urmare a unui test real, atunci când o problemeă tehnică a dus la încălzirea rezervoarelor criogenice. Atunci când a fost observată această eroare s-a impus ventilarea completă a combustibilului pentru a elimina orice risc.

Buget de 21 miliarde dolari pentru NASA. ”După ce ajungem pe Lună, rămânem”