Home » Știință » A fost terminată asamblarea telescopului spaţial James Webb

A fost terminată asamblarea telescopului spaţial James Webb

Credit foto: NASA
Publicat: 30.08.2019
Proiectul pentru construirea telescopului James Webb a început în 1996, dar a avut parte de multe întârzieri de-a lungul timpului.

Telescopul spaţial James Webb, echipamentul ştiinţific care va lua locul telescopului Hubble, a fost, după mai bine de 20 de ani, asamblat complet, fiind rezultatul colaborării dintre NASA, ESA, Agenţia Spaţială canadiană, compania Northrop Grumman, precum şi alţi parteneri academici şi industriali, notează Science Alert.

„Această realizare simbolizează eforturile a mii de oameni care s-au implicat pentru mai bine de 20 de ani”, a declarat Bill Ochs, managerul proiectului angajat al Centrului de Zbor Goddard al NASA . „Asamblarea telescopului şi a celorlalte instrumente ştiinţifice, a scutului solar într-un singur sistem reprezintă o realizare incredibilă a întregii echipe”, a mai adăugat acesta.

Oamenii de ştiinţă speră să trimită în spaţiu şi să folosească acest nou telescop, care va servi ca înlocuitor al telescopului Hubble, acesta fiind lansat din anul 1990. În decursul ultimilor ani, telescopul Hubble, folosit pentru o multitudine de descoperiri ştiinţifice, a pierdut trei din cele şase giroscoape ale sale. Totuşi, conform oamenilor de ştiinţă, ar putea să mai reziste pe orbită, cu destul de mult noroc, aproape o decadă.

Telescopul James Webb este programat pentru lansare în luna martie a anului 2021 şi este mult mai mare decât predecesorul său. Mai exact, în timp ce oglinzile de la Hubble măsoară 2,4 metri, cele de la telescopul Webb ajung la 6,5 metri. Spre încântarea oamenilor de ştiinţă, cele două telescoape vor putea opera în paralel, oferind astfel şansa receptării unor cantităţi mai mari de date.

Este important de reţinut faptul că telescopul James Webb va fi capabil să surpindă un spectrul mai mare al radiaţiilor radiomagnetice şi luminoase, depăşind capacitatea lui Hubble de a vedea spectrul de la ultraviolet la cel aproape infraroşu. Astfel, oamenii de ştiinţă vor putea observa, în premieră, galaxii care luminează în spectrul roşu, lucru imposibil în prealabil. Pentru a reuşi acest lucru, telescopul trebuie protejat de radiaţiile termice şi ţinut la temperaturi extrem de scăzute, pentru aceasta fiind instalate scuturile solare.

Ciclopul cu ochiul rosu – James Webb inlocuitorul lui Hubble