Home » Stiinta » Piromani în spaţiu. NASA studiază modul în care diferite substanţe ard în spaţiu pentru a face navetele spaţiale mai sigure şi mai eficiente

Autor: Adrian Popovici 09.13.2019
Oamenii de ştiinţă de la NASA studiază modul în care are loc arderea în condiţii de microgravitaţie pentru a putea creşte gradul de siguranţă al navetelor spaţiale.

Ştiinţa este procesul experiemntării şi formulării de ipoteze şi teorii, în unele cazuriea se poate dovedi, pentur publicul larg, o pierdere de timp. Un astfel de caz este cel al oamenilor de ştiinţă de la NASA care stuiază modul în care focul acţionează în spaţiu. La prima vedere poate părea maxim o curiozitate, dar, în realitate, aceste studii vor fi folsite pentru a creşte gradul de siguranţă al navetelor care vor ajunge în spaţiul cosmic, notează Futurism.

Pentru a înţelege modul în care flăcările operează în condiţiile de microgravitaţie, oamenii de ştiinţă de la NASA folosesc un compartiment special al Staţiei Spaţiale Internaţionale, unde efectuează experiemente controlate asupra combustiei diferitelor materiale şi substanţe.

În condiţiile microgravitaţiei, flăcrile acţionează într-un mod diferit faţă de cel cu care suntem obişnuiţi. Astfel, flăcările au o formă sferică, gazele mai dense nefiind atrase către bază de gravitaţie.

O altă observaţie pe care cercetătorii au făcut-o este leagtă de temperatura mai mică la care substanţele încep să ardă în spaţiu, explicaţia preliminară cu care oamenii d eştiinţă operează momentan implică gravitaţie scăzută. Această ultimă observaţie ar putea fi folsită pentru a creşte eficienţa combustibilului pe care NASA îl foloseşte pentru lansările şi rachetele sale.

Cercetătorii sunt interesaţi să afle şi modul în care oxigenul, precum şi alte elemente şi compuşi, afectează reacţiile combustibililor. „Este foarte important (n.r. studiul flcărilor) nu doar dintr-un punct de vedere teoretic să înţelegem cum se porduce combustia ci şi dintr-un punct de vedere practic. Reacţiile chimice care au loc la temperaturi mici pe care le putem studia în laboratoarele spaţiale se dovedesc foarte importante în dezvoltarea propulsoarelor pe care le folsoim”, a declarat Daniel Doetricht, cercetător al NASA.