Home » Știință » Calea Lactee a „furat” alte şase galaxii mai mici

Calea Lactee a „furat” alte şase galaxii mai mici

Publicat: 20.10.2019
Un studiu recent a arătat că şase galaxii care orbitează Calea Lactee orbitau în trecut Marele Nor al lui Magellan.

Un studiu recent a arătat că şase dintre galaxiile care orbitau, în trecut, în jurul Marelui Nor al lui Magellan, orbitează în prezent în jurul Căii Lactee, notează Futurism.

După cum explică oamenii de ştiinţă, orbitele reprezintă regula care guvernează Universul nostru. Terra se învârte în jurul Soarelui, Luna în jurul Pământului, iar 50 de galaxii mai mici orbitează galaxia noastră. Acest nou studiu a identificat şase galaxii care orbitau Marele Nor al lui Magellan, cea mai mare galaxie-satelit a Căii Lactee, şi care acum orbitează în jurul galaxiei noastre.

Cercetătorii de la Universitatea California au folosit datele furnizate de către Telescopul Gaia pentru a înţelege modul în care galaxiile din proximitatea Căii Lactee se mişcă. Folosind aceste date, oamenii de ştiinţă au creat o serie de simulări computerizate ale modului în care galaxiile se formează. Astfel, au fost descoperite patru galaxii pitice cu luminozitate ultra slabă şi două galaxii pitice clasice. Aceste simulare i-a determinat pe oamenii de ştiinţă să teoretizeze că acestea orbitau Norul lui Magellan, dar atracţia gravitaţională a Căii Lactee este responsabilă de acest „jaf”.

Acest studiu oferă o nouă perspectivă a modului în care galaxia noastră a evoluat de la formare şi până în prezent. „Dacă atât de mulţi pitici au venit împreună cu (Marele Nor al lui Magellan n.r.) doar de curând, asta înseamnă că proprietăţile populaţiei de sateliţi din Calea Lactee cu doar 1 miliard de ani în urmă erau radical diferite”, afirmă autorii cercetării publicată în Monthly Notices of the Royal Astronomical Society.