Home » Știință » NASA a identificat un nou tip de erupţii solare

NASA a identificat un nou tip de erupţii solare

Publicat: 21.12.2019
Cercetătorii au observat o reconectare magnetică cauzată de o erupţie din solară.

Soarele aflat în mijlocul sistemului nostru solar se dovedeşte a fi un obiect greu de studiat chiar şi pentru ştiinţa modernă, totuşi, în ciuda multelor obstacole, oamenii de ştiinţă de la NASA au reuşit să identifice o nouă forma de erupţii solare, notează Science Alert.

În anumite condiţii, liniile câmpului magnetic generat de către Soare tind să se conecteze. Aceste fenomen, numit reconectare magnetică, a fost identificat în magnetosfera solară, dar chiar şi pe Pământ, iar acum cercetătorii de la NASA au reuşit să identifice modul în care o erupţie solară a dus la unirea a două astfel de linii ale câmpului magnetic.

„Aceasta a fost prima observaţie a unui factor extern de reconectare magnetică”, a explicat Abhishek Srivastava, expert în dinamica solară a Institutului Tehnologic al Indiei. „Acest lucru ar putea fi foarte util pentru înţelegerea altor sisteme. De exemplu, magnetosferele Pământului şi planetarelor, alte surse de plasmă magnetizate, inclusiv experimente la scări de laborator unde plasma este foarte difuzivă şi foarte greu de controlat”, mai adaugă acesta.

În prezent, condiţiile care duc la declanşarea acestui nou tip de erupţie solară nu sunt încă pe deplin înţelese. Primele teorii legate de modul în care acestea apar au fost formulate în urmă cu 15 ani şi, conform oamenilor de ştiinţă, această nouă descoperire reprezintă un pas înainte în ceea ce priveşte înţelegerea modului în care funcţionează Soarele.

Studiul a fost publicat în The Astrophysical Journal.