Home » Știință » Deşeurile ar putea fi convertite în grafen

Deşeurile ar putea fi convertite în grafen

Publicat: 16.02.2020
Metoda cercetătorilor foloseşte pulsuri de electricitate pentru a transforma sursele de carbon în grafen.

Cercetătorii de la Universitatea Rice, Statele Unite ale Americii, au anunţat că au creat o metodă care poate transforma orice sursă de carbon în grafen cu ajutorul unei metode care costă mult mai puţin faţă de alte metode de producere a acestui material bidimensional, notează Science Daily.

„Lumea aruncă 30-40% din toate produsele alimentare, pentru că acestea se strică, iar deşeurile din plastic sunt un motiv de îngrijorare la nivel mondial. Am dovedit deja că orice materie solidă pe bază de carbon, inclusiv deşeuri de plastic şi anvelope de cauciuc pot fi transformate în grafen”, explică chimistul James Tour.

Metoda chimistului reuşeşte să transforme carbonul în grafen în doar 10 milisecunde prin aducerea acestuia la o temperatură de 2760 grade Celsius. Avantajul acestei metode este că sursa de carbon poate fi reprezentată de către orice material care conţine carbon: mâncare aruncată, plastic, petrol, cărbune, sau lemn.

Pe lângă faptul că această metodă ar putea reprezenta o modalitate eficientă de a reduce cantitatea de deşeuri la nivel global, chimistul explică faptul că grafenul astfel produs poate reprezenta o inovaţie ecologică pentru industria de construcţii. Tour explică faptul că o proporţie de doar 0,1% de grafen într-o structură de ciment poate reduce cu o treime impactul ecologic al acesteia. „Prin consolidarea betonului cu grafen, am putea folosi mai puţin beton pentru construcţii şi ar costa mai puţin fabricarea şi mai puţin transportul […] În esenţă, noi prindem gaze cu efect de seră, cum ar fi dioxidul de carbon şi metanul, pe care risipa de alimente le-ar fi emis în gropile de gunoi. Transformăm acei atomi de carbon în grafen şi adăugăm acel grafen în beton, scăzând astfel cantitatea de dioxid de carbon generată în fabricarea betonului”, explică chimistul.

Studiul în care este explicat procesul producerii grafenului a fost publicat în Nature.