Home » Știință » Primele animale de pe Pământ comunicau prin fibre

Primele animale de pe Pământ comunicau prin fibre

Publicat: 14.03.2020
O serie de filamente fosilizate cu o vechime de jumătate de miliard de ani sugerează că rangeomorfele comunicau cu ajutorul acestora.

Cercetătorii de la Universitatea Cambridge şi Universitatea Bristol, Regatul Unit, au descoperit o serie de filamente fosilizate cu o vechime de apropae jumătate de miliard de ani, care sugerează că animalele de la care provin, rangeomorfele, le foloseau pentru a comunica, notează Science Alert.

Funcţia exactă a acestor filamente rămâne încă neclară, unii oameni de ştiinţă sugerând că acestea aveau rol de ancorare, de distribuţie a nutrienţilor şi chiar componente ale sistemului reproducător. Filamentele descoperite de către paleobiologi aveau lungimi între 1 şi 40 de centimetri şi grosimi de doar câţiva milimetri şi din această cauză nu au fost descoperite până acum.

Oamenii au identificat o reţea de filamente, acestea variind în funcţie de modul în care era amplasate animalele, una dintre cele mai surprinzătoare filamente părerea că uneşte, în mod direct, două animale

Din păcate, dată fiind perioada extrem de mare, din respectivele animale, oamenii de ştiinţă mai pot recupera doar o serie de urme lăsate de către cele mai dure părţile ale corpurilor acestora. Din această cauză, oamenii nu pot stabili cu exactitate funcţia filamentelor sau să propună o serie de teorii legate de modul de hrănire sau despre comportamentele sociale. În ceea ce priveşte reproducerea, indicile de până acum sugerează că rangeomorfele ar fi putut să se reproducă asexual.

„Am privit întotdeauna aceste organisme în mod individual, dar acum am constatat că mai mulţi membri individuali ai aceleiaşi specii pot fi legaţi de aceste filamente, ca o reţea socială din viaţa reală”, a explicat dr. Alex Liu, de la Universitatea Cambridge.

Studiul a fost publicat în Current Biology.