Home » Știință » Un fenomen astronomic din Japonia a fost explicat după 1.400 de ani

Un fenomen astronomic din Japonia a fost explicat după 1.400 de ani

Publicat: 04.04.2020
Astronomii moderni au ajuns la concluzia că fenomenul consemnat în urmă cu 1.400 de ani era un tip particular de auroră boreală.

În data de 30 decembrie a anului 620 a epocii noastre, conform cronicilor, pe cerul Japoniei s-a putut vedea un fenomen pe care cei care au trăit atunci l-au descris ca pe o „coadă de fazan” sau ca pe un „semn roşu”. Astronomii şi misticii vremii au concluzionat că acesta trebuie să fie un semn de rău-augur, iar o serie de oameni de ştiinţă moderni au teoretizat că ar fi putut fi o auroră sau o cometă, notează Space.

Cercetătorul Ryuho Kataoka, de la Institutul Naţional de Cercetări Polare al Japoniei, a decis să studieze posibilele cauze care ar fi putut duce la acel fenomen atipic. Pentru a face asta, echipa condusă de către Kataoka a făcut o trecere prin literatura de specialitate pentru a vedea cum apar şi cum sunt descrise aurorele boreale. Astfel, ei au aflat că, în general, radiaţiile solare duc la apariţia unor lumini verzi, dar, în funcţie de elementele prezente în atmosferă, aurorele pot fi şi roşii.

Oamenii de ştiinţă au efectuat şi o simulare computerizată a câmpului magnetic al Pământului în anul 620, atunci când Japonia se afla la 33 de grade latitudine magnetică, în comparaţie cu 25 de grade, în prezent. De asemenea, cercetătorii au luat în calcul posibilitatea ca fenomenul să fi fost o cometă, dar datele strânse sugerau că, în realitate, a fost vorba de o auroră boreală pe care am putea-o numi atipică.

Studiul a fost publicat în Sokendai Review of Culture and Social Studies.

Aurorele boreale vor deveni foarte rare, dar există şi o veste bună