Home » Știință » Bugatti Veyron

Bugatti Veyron

Publicat: 23.08.2007
A fost odata ca niciodata, ca de n-ar fi fost nu s-ar fi povestit, o masina care ii provoca ameteli teribile oricui se gandea la ea. Pentru ca tot ce se spunea despre masina respectiva parea complet rupt de realitate si aproape imposibil de crezut. Ce pacat ca au fost atat de putini cei care au vazut-o cu ochii lor

FACTS


Date tehnice

Dimensiuni
Inaltime – 1,206 m
Lungime – 4,380 m
Latime – 1,994 m
Greutate – 1,730 t
Jante – 20 inci – fata-spate
Anvelope – 265/30/20 – fata, 335/30/20 – spate
Frane – discuri ventilate
Motorizare
Motor – W16, turbo
Cilindree – 7.993 cm3
Putere – 1.001/6.000 CP/rpm
Cuplu – 1.250/2.200-5.500 Nm/rpm
Tractiune – integrala
Cutie de viteze – secventiala, 7 rapoarte
Acceleratie – 0-100 km/h 2,9 sec
Viteza max. – 406 km/h
Pret aprox. – 1.100.000 euro

 

Cam asa ar suna inceputul povestii care il are ca personaj pe Veyron. Dar noi stim astazi ca nu avem de-a face cu un basm, desi, doar cu putin timp in urma, masina de 1.001 cai-putere nu era mai reala decat personajele din 1001 de nopti. Dar, intr-o lume in care visele devin cu usurinta realitate, masina aceasta a devenit palpabila.

Peste un milion de euro…

La ce lume ma refer? La cea a multimilionarilor, desigur. Pentru ca trebuie sa stai pe o gramada de bani ca sa te numeri printre fericitii ei posesori. Si trebuie sa fii si un pic nebun ca sa investesti peste un milion de euro intr-o masina. Da, ati vazut bine! Exista si cateva optionale, de pilda diamante, care pot decora ceasurile de bord, caz in care suma trebuie suplimentata substantial. Stiu ca cifrele sunt „de speriat”, dar nu e cazul sa cedati asa de repede, pentru ca abia acum incep lucrurile cu adevarat importante.

…si 400 de km pe ora
Bolidul parcurge prima suta de metri in doar trei secunde, iar primele trei sute – in paisprezece! Viteza maxima depaseste 400 km/h. Acest fapt este insa aproape gratuit, pentru ca, in afara unui lac de sare din Statele Unite, care ar prafui inutil pretioasa bijuterie, nu ai unde sa atingi o asemenea viteza. Si apoi, la 400 km/h, cum sa te mai vada cineva din afara? O concluzie rationala ar fi aceea ca ai cam platit milionul degeaba, dar ce barbat gandeste rational cand vine vorba de supermasini? Eu, in nici un caz. Asa ca privesc Veyron-ul ca pe o incredibila realizare. Pentru ca, o data cu el, a prins aripi una dintre marcile de legenda din istoria automobilului, ale carei produse au fost luate mereu drept etalon in materie de rafinament, fiabilitate si calitate. Meritul ii revine tot grupului Volkswagen, responsabil in egala masura de revigorarea Lamborghini si Bentley.

Grozava, dar un pic cam grea

Dupa o serie de concepte spectaculoase, a sosit si lansarea oficiala, care, cum era de asteptat, a uimit pe toata lumea. Masina are un aspect izbitor, pe langa liniile futuriste figurand si cateva tuse care amintesc de modelele de acum sapte decenii. Potrivit reprezentantilor grupului, toate detaliile se apropie de perfectiune si aproape nimic nu a fost lasat la voia intamplarii. Singura „scapare” a inginerilor a fost, poate, depasirea cu 130 de kilograme a masei totale urmarite. Aceasta ar fi trebuit sa fie de 1.600 de kilograme, obiectiv ce s-a dovedit imposibil de atins, cu toate ca la constructia vehiculului s-au folosit numai materiale high-tech.
Propulsorul este si el o adevarata opera de arta. E vorba despre un motor de opt litri, cu saisprezece cilindri, care respecta arhitectura in W, deja incetatenita la Volkswagen. Puterea enorma are ca sursa suplimentara patru turbocompresoare, cuplul de 1.250 Nm fiind disponibil pe o plaja larga de turatii. Cutia de viteze are sapte rapoarte si permite schimbarea acestora in mai putin de 0,2 secunde, tractiunea facandu-se pe toate cele patru roti. Anvelopele au fost special concepute de Michelin pentru a rezista vitezei extraordinare, fiind echipate si cu un sistem ce permite reglarea presiunii in timpul mersului.

La anul, in aprilie
Concentrarea deosebita pe care o solicita o masina cu asemenea performante a impus instalarea la bordul ei a unui sistem de comunicatii intre sofer si pasager similar celor folosite in competitii. Totusi, nu-mi imaginez un reprezentant al vreunei familii regale din Europa occidentala comunicand in casti cu sotul/sotia, in timp ce se deplaseaza la un bal de binefacere. Insa, cu prilejul lansarii de la Monte Carlo, s-a precizat ca exista deja o lista de precomenzi, livrarile urmand sa inceapa in luna aprilie a anului viitor. Va ispiteste ideea?

Foto: Bugatti

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Test de cultură generală. Cum rămâne aprinsă torța Olimpică?
Test de cultură generală. Cum rămâne aprinsă torța Olimpică?
Un veteran NASA a inventat un propulsor care sfidează legile fizicii
Un veteran NASA a inventat un propulsor care sfidează legile fizicii
Experții avertizează că bolile transmise de țânțari se răspândesc în Europa din cauza crizei climatice
Experții avertizează că bolile transmise de țânțari se răspândesc în Europa din cauza crizei climatice
„Milioane” de lucruri frumoase spune Nicola, în EXCLUSIVITATE, la Altceva cu Adrian Artene
„Milioane” de lucruri frumoase spune Nicola, în EXCLUSIVITATE, la Altceva cu Adrian Artene
Reacția șefului TikTok după promulgarea legii care interzice aplicația în SUA
Reacția șefului TikTok după promulgarea legii care interzice aplicația în SUA
Peste 100 de prizonieri au evadat dintr-o închisoare afectată de inundații
Peste 100 de prizonieri au evadat dintr-o închisoare afectată de inundații
Ziua în care sute de mii de oameni au ieşit în stradă pentru Regele Mihai
Ziua în care sute de mii de oameni au ieşit în stradă pentru Regele Mihai
Condamnarea pentru viol a lui Harvey Weinstein, anulată de o instanță din New York
Condamnarea pentru viol a lui Harvey Weinstein, anulată de o instanță din New York
Trei turiști s-au pozat goi pe una dintre cele mai importante atracții din Namibia
Trei turiști s-au pozat goi pe una dintre cele mai importante atracții din Namibia
Peste 1,5 miliarde de oameni din întreaga lume trăiesc cu durere cronică
Peste 1,5 miliarde de oameni din întreaga lume trăiesc cu durere cronică
Epidemie de singurătate printre părinți, dezvăluie un studiu din SUA
Epidemie de singurătate printre părinți, dezvăluie un studiu din SUA
Oamenii de știință din domeniul energiei dezleagă misterul strălucirii aurului
Oamenii de știință din domeniul energiei dezleagă misterul strălucirii aurului
Mii de meteoriți care au ajuns în Antarctica ar putea fi pierduți pentru totdeauna
Mii de meteoriți care au ajuns în Antarctica ar putea fi pierduți pentru totdeauna
România și pierderea Dobrogei. Ionel Brătianu: „Soarta Dobrogei nu depinde de stipulațiile păcii de la Bucureşti”
România și pierderea Dobrogei. Ionel Brătianu: „Soarta Dobrogei nu depinde de stipulațiile păcii de la Bucureşti”
Trucul simplu și rapid prin care să-ți schimbi instant viața în bine
Trucul simplu și rapid prin care să-ți schimbi instant viața în bine
(P) 5 construcții impresionante pe care merită să le vezi măcar o dată in viață
(P) 5 construcții impresionante pe care merită să le vezi măcar o dată in viață
Erupție excepțional de rară pe suprafața Soarelui! O furtună solară se îndreaptă spre Pământ
Erupție excepțional de rară pe suprafața Soarelui! O furtună solară se îndreaptă spre Pământ
(P) Descoperă care e grosimea ideală a unor geamuri de tip termopan pentru un nivel de eco-eficiență crescut
(P) Descoperă care e grosimea ideală a unor geamuri de tip termopan pentru un nivel de eco-eficiență crescut