Home » Timp Liber » Ziua Portilor Deschise la CERN – Smart Nation

Ziua Portilor Deschise la CERN – Smart Nation

Publicat: 20.09.2013
Scris de Adrian Buzatu
CERN isi deschide portile catre public pe 28-29 Septembrie 2013.

Peste o luna de zile, publicul larg are o sansa rara de a vizita laboratorul european de fizica particulelor, CERN, de la Geneva pentru un weekend intreg. Intre altele, veti putea vedea faimosul accelerator de particule LHC, cele patru detectoare de particule, supercomputerele. De asemenea, veti putea intalni fizicieni, ingineri, tehnicieni, care va vor povesti despre minunata lume subatomica. Intrarea este gratuita, dar trebuie rezervata.

Doritorii pot vizita CERN in zilele de sfarsit de saptamana 28-29 septembrie 2013, intre orele 9 am si 8 pm. CERN este localizat la periferia orasului Geneva, in Elvetia, la granita cu Franta. De fapt, o parte din accelerator si experimente se afla in Franta. Romanii pot calatori in ambele tari fara viza, cu pasaportul sau cu buletinul. Copiii sub 12 ani sunt bineveniti la CERN, dar vor avea restrictia de a cobori la cei o suta de metri sub pamant unde se afla acceleratorul LHC, din motive de siguranta. Vor avea in schimb o multime de lucruri de vazut la suprafata, precum foste detectoare de particule folosite in descoperiri importante la CERN in deceniile trecute, doua muzee interactive de stiinta, unde ei vor putea face descoperiri de stiinta. De asemenea vor asista la prezentari de stiinta de la chiar oamenii care fac cercetare acolo. CERN are o reputatie internationala de excelent comunicator de stiinta catre publicul larg.

Daca popositi la standul experimentului ATLAS despre cautarea bosonului Higgs, il veti gasi intre voluntari si pe autorul acestui articol.

Intrarea este gratuita, dar biletele trebuie rezervate pe internet de pe aceasta pagina. Tot aici veti gasi si informatii suplimentare.

Comunicatul de presa al CERN se afla aici.

Imagini de la laboratorul CERN si din orasului Geneva surprinse de autorul acestui articol pot fi vizionate in aceste doua albume Facebook:

Adrian Buzatu este cercetator postdoctoral la universitatea din Glasgow, Marea Britanie; colaborator al experimentului ATLAS de la CERN, pe subiectul cautarii experimentale a bosonului Higgs: http://adrianbuzatu.ro.

Smart Nation este platforma unde tehnologia va inspira pe voi toti. Sa va imaginati, sa inovati, sa creati!

Intra pe SmartNation.ro daca vrei sa fii informat in legatura cu noile gadget-uri, dar si pentru a putea afla cum functioneaza, ce fac si cum iti pot imbunatati viata de zi cu zi.