Home » Timp Liber » Biohacking – Smart Nation

Biohacking – Smart Nation

Publicat: 04.11.2013
Scris de Smart Nation
Termenul de “biohacking” se refera la combinatia dintre biologie si “etica” unui hacker. Biohacking-ul cuprinde un spectru larg de curente si miscari, cei mai cunoscuti fiind “grinderii”, care proiecteaza si implementeaza “imbunatatiri” ale corpului DIY (DIY-do it yourself), cum ar fi implanturile magnetice. Biohackingul a aparut ca urmare a tendintei de expansiune a stiintelor DIY si dezvoltarii tehnologice. Multi activisti ai biohacking-ului, sau biohackerii, se identifica cu miscarea biopunk precum si cu transhumanismul si techno-progresivismul.

Transhumanismul este convingerea ca este posibil si dezirabil sa modificam in mod fundamental conditia umana prin utilizarea unor tehnologii care sa contribuie la dezvoltarea unei fiinte post-umane superioare.

Biopunk este o miscare culturala si intelectuala, tehnico-progresiva, care pledeaza pentru accesul liber la informatiile genetice si militeaza pentru potentialul de dezvoltare al tehnologiei intr-un mediu cu adevarat democratic. Ca si alte miscari punk, biopunk-ul incurajeaza etica DIY. “Grinderii” au vederi mai anarhiste ale biopunkului, ce pun accentul pe stiinta non-ierarhica si DIY.

Cyborgii si teoria cyborg influenteaza puternic techno – progresivismul si transhumanism si sunt, astfel, piese importante in miscarea de biohacking. Unii biohackeri sau grinderi proiecteaza si implementeaza tehnologii care sunt integrate direct in corp.

De exemplu, atunci cand miscarea biohacking era la inceput, grinderii au cautat modalitati simple pentru a-si modifica corpul. Una dintre primele incercari au fost magnetii de mici dimensiuni introdusi in varful degetelor, cu o mica incizie.

Cand tendinta era la inceput, procedura se facea in majoritatea cazurilor in bucatarie, folosind o lama de ras sau de cutit, alcool pentru dezinfectare si, eventual, un cub de gheata pentru a amorti durerea de la suprafata pielii. Dar, peste ani, magnetii au ajuns sa fie doar un alt tip banal de piercing. Desi nu exista statistici oficiale, Dimoveo estimeaza ca mii de oameni din intreaga lume au implanturi magnetice.

De mai multi ani, un numar tot mai mare de biologi DIY din intreaga lume au efectuat tot felul de experimente care, pana de curand, au fost posibil numai in laboratoarele profesionale.

Aceasta miscare a devenit posibila si pentru ca tehnicile utilizate in biologia moleculara au devenit mai simple si mai ieftine.

Acum cateva decenii, era nevoie de trei ani pentru a afla cum se poate clona secventa unei
gene, plus un doctorat in domeniu.

Acum, datorita kiturilor gata facute, poti face acelasi lucru in mai putin de trei zile. Materialele de specialitate si echipamentele second-hand sunt mult mai accesibile, sa nu mai vorbim ca sunt mai mult la indemana. Aparatele pentru amplificarea ADN-ului pot fi acum achizitionate on-line, la fel si enzimele si substantele chimice pentru crearea si manipularea ADN-ul.

Tu sustii miscarea de biohacking?

Smart Nation este platforma unde tehnologia va inspira pe voi toti. Sa va imaginati, sa inovati, sa creati!

Intra pe SmartNation.ro daca vrei sa fii informat in legatura cu noile gadget-uri, dar si pentru a putea afla cum functioneaza, ce fac si cum iti pot imbunatati viata de zi cu zi.